اقتصاد

معامله گر کریپتو 55 میلیون دلار از DAI را به دلیل حمله فیشینگ با استفاده از کیت Inferno Drainer از دست داد.

معامله گر کریپتو 55 میلیون دلار از DAI را به دلیل حمله فیشینگ با استفاده از کیت Inferno Drainer از دست داد.

پلتفرم امنیتی بلاک چین Scam Sniffer گزارش داده که یک معامله گر ارز دیجیتال 55.47 میلیون دلار در استیبل کوین DAI از دست داده است. به یک حمله فیشینگ.

طبق گفته شرکت، معامله‌گر پس از انتقال اشتباه مالکیت موقعیت بدهی وثیقه‌شده خود (CDP) در DeFi Saver Proxy به یک کیف پول مخرب، دارایی‌های خود را از دست داد.

DeFi Saver Proxy یک قرارداد پراکسی است که توسط Maker، صادرکننده استیبل کوین DAI، برای معامله‌گرانی که موقعیت‌های بدهی وثیقه‌شده (CDP) را مدیریت می‌کنند، مستقر شده است.

قربانی، با نام «0xf2B8»، تراکنش «SetOwner» را انجام داد. هدایت ناآگاهانه مالکیت قرارداد DeFi Saver Proxy خود به یک آدرس فیشینگ. وقتی قربانی تلاش کرد تراکنشی را انجام دهد، شکست خورد زیرا دیگر مالک پروکسی DeFi Saver نبود.

سپس مهاجم مالکیت را به آدرس دیگری منتقل کرد و کل 55.47 میلیون دلار DAI را از حساب قربانی تخلیه کرد.< /p>

یو شیان، موسس شرکت امنیتی بلاک چین SlowMist، اشاره کرد که مهاجم از دوزخ بدنام استفاده کرده است. کیت تخلیه کیف پول رمزنگاری Drainer برای انجام حمله.

در همین حال، پلتفرم تحلیلی بلاک چین Lookonchain بیان کرد مهاجم 27.5 میلیون DAI را با 10625 ETH در زمان انتشار مبادله کرده است.

سوء استفاده از فیشینگ

این سوء استفاده جدید، ادامه تهدید حملات فیشینگ در صنعت کریپتو. در این کلاهبرداری‌ها، مهاجمان برای سرقت داده‌های حساس و دسترسی به کیف پول‌های رمزنگاری قربانیان خود، هویت نهادهای قانونی را جعل می‌کنند.

طبق گزارشی از Scam Sniffer، Wallet Drainers، نوعی بدافزار فیشینگ، اغلب در این وب سایت های فیشینگ برای فریب دادن کاربران به امضای مخرب استفاده می شود. معاملات تنها در سال جاری، بیش از 314 میلیون دلار ارزش دارایی های دیجیتال از طریق سوء استفاده های فیشینگ در نیمه اول سال 2024 به سرقت رفت.

این حملات بر 266713 قربانی تأثیر گذاشت و شامل روش های مختلف فیشینگ، از جمله مجوز، افزایش مجوز، افزایش تأیید، و مجوز Uniswap2 بود. نشانه‌های Pendle بیشترین دارایی‌هایی بودند که تحت تأثیر قرار گرفتند و پس از آن دارایی‌های Restaking و Aave Colateral قرار گرفتند.

در این مقاله ذکر شد
پست شده در: هک، استیبل کوین

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا